Informacje o firmie EPEE Polska Oferta handlowa Nowości w ofercie Media, prasa i i nne materiały Nasi Partnerzy Handlowi Kontakt z EPEE Polska

Rozmowa z Krzysztofem Dziełakiem - Dyrektorem Zarządzającym EPEE Polska - Świat Zabawek, 2006

Znana na rynkach Europy Środkowej grupa EPEE (do której należy EPEE Polska) w tym roku utworzyła z jedną z największych firm zabawkarskich na Starym Kontynencie - włoską Giochi Preziosi (GP) - spółkę joint venture Giochi Preziosi East Europe.

Nowe przedsiębiorstwo obejmuje teraz swoim zasięgiem cztery kraje: Polskę, Czechy, Slowację i Węgry, rownocześnie realizując sprzedaż poprzez dystrybutorów do Estonii, Łotwy, Litwy, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji i na Ukrainę.

Jak połączenie Epee z Giochi Preziosi wpłynie na rozwój Wasze firmy? Jakie wiążą się z tym wydarzeniem zmiany?
- Fuzja Epee z włoskim GP to ogromny krok w przyszlość. Wspólnie z innymi krajami wchodzącymi w skład grupy uzyskaliśmy możliwość zaoferowania naszym kontrahentom bardzo ciekawego i różnorodnego asortymentu. Staliśmy się jednym z najpoważniejszych partnerów do współpracy w Europie Środkowo-

Wschodniej dla wielu producentów z całego świata. Oprócz licencji, ktore udało nam się wywalczyć we własnym zakresie (np. WITCH, TMNT - Wojownicze Żółwie Ninja czy Disney), nasza oferta poszerzy się także o nowe linie zabawek licencyjnych. Dotyczy to zarówno artykułów, na które GP ma prawa na całą Europę, jak również nowych licencji, o które dzięki przynależności do tej grupy będzie nam łatwiej uzyskać. Wiąże się to także ze zwiększeniem liczby kampanii telewizyjnych i innych działań PR. Już tej wiosny mamy ich dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym, a to dopiero początek sezonu.
Utworzenie GP East Europe to dla naszej firmy ogromne wyróżnienie. Traktujemy to również jako docenienie naszych dotychczasowych osiągnięć. Dlatego też nie boimy się patrzeć w przyszłość. Stale się rozwijamy. Będziemy sprzedawać coraz więcej ciekawych produktów i wzmacniać nasze działania marketingowe.

Czy w związku z połączeniem zmieni się nazwa Waszej firmy?
- Marka Epee, chociaż istnieje dopiero dwa lata (w marcu świętowaliśmy drugie urodziny naszej firmy), jest już dobrze znana, a dzieci i rodzice polubili zabawki ze znakiem Pingwinka. Dlatego też nie planujemy zmiany nazwy. Chcemy umacniać nasz brand kontynuując promowanie hasła "Zabawki z Epee - wielka frajda" i naszego logo. Obok niego na opakowaniach pojawiło się logo GP, ale na nim nie będziemy się koncentrować. Staramy się, aby nasze zabawki miały polskie opakowania i tak też pozostanie.

Jakie jeszcze nowe licencje i produkty pojawią się w Waszej ofercie?
- Oprócz wspomnianych lalek WITCH i Wojowniczych Żółwi Ninja, które uzyskaliśmy jeszcze jako Epee Polska, nasz asortyment wzbogaci linia Microstars - figurki przedstawiające prawdziwych piłkarzy w oryginalnych strojach do kolekcjonowania i zabawy (dwie potęzne kampanie TV jeszcze przed mistrzostwami świata w piłce nożnej). Najbardziej gorącym tematem jest teraz szalona niebieska żaba Crazy Frog, której wydane na kilku plytach utwory biją rekordy popularności. Oprócz zabawek wielki sukces odnoszą również inne produkty oparte na tej licencji, np. dzwonki do telefonów, tapety czy gry komputerowe. W związku z połączeniem z GP uzyskaliśmy np. prawa do zabawek z linii Kubuś Puchatek, które będziemy mocno wspierać marketingowo. Już niedługo wprowadzimy też serię "Piraci z Karaibów" (Disney). W następnych numerach "Świata Zabawek" znajdą Państwo informacje o kolejnych liniach, które pojawią się w sklepach jeszcze w tym roku. Marka, na którą chciałbym zwrócić szczególną uwagę, to znany na rynku światowym TOTUM. Zabawki z tym logo będą przez nas dystrybuowane już od kwietnia tego roku. Z tego tytułu przewidzieliśmy dla naszych klientów wiele promocji.

O ile wzrośnie teraz Wasza sprzedaż?
- W związku z planowanym na rok 2006 podwojeniem liczby kampanii telewizyjnych oraz wprowadzeniem kilku nowych licencyjnych linii szacujemy wzrost naszej sprzedaży na poziomie nie niższym niż 100% w stosunku do roku 2005.

Jak ta zmiana wpłynie na współpracujące z Epee Polska sklepy, hurtownie, sieci?
- Jestem przekonany, że nasi kontrahenci będą bardzo zadowoleni ze współpracy z nami. Nasz asortyment znacznie wzbogaci ich ofertę. Coraz liczniejsze i przeprowadzane z doraz większym rozmachem akcje marketingowe zapewnią ogromne zainteresowanie wśród konsumentów, a to zagwarantuje nam i naszym partnerom handlowym wspólne sukcesy.

Dziękuję za rozmowę.